BELI BUKU

JOM FOLLOW BLOG SAYA..TERIMA KASIH.

Wednesday, October 14, 2015

Post #9 Tumbuhan dalam Balang a.k.a Terrarium

Rasanya ramai yang belum mengetahui tentang Terrarium. Terrarium adalah konsep laman mini yang dihasilkan dalam botol kaca. Perkataan Terrarium berasal dari bahasa Greek, dimana 'terra' bermaksud tumbuhan manakala 'rium' bermaksud kaca. Konsep taman mini dalam akuarium ini telah lama diketengahkan di luar negara.

Contoh terrarium yang saya ambil dari Pinterest. Memang mengasyikkan sebab comel jer kan.



Sebelum ni saya dah pernah kongsikan cara untuk menghasilkan terrarium dalam blog Pretty Mommies. Tengok pada link ni. My Terrarium

Dan petang tadi saya telah cuba untuk menambahbaik terrarium saya yang terdahulu dengan membeli balang kaca yang lebih besar serta menambah lagi pilihan kaktus.

Hasil petang tadi...



Saya juga tengah mencari rakan blogger yang mempunyai minat yang sama dengan saya. Boleh add saya di G+ atau di FB ataupun Pinterest. Cuma buat carian Eeta Sams.

Terimakasih.
~ Eeta.Sams ~

No comments: