BELI BUKU

JOM FOLLOW BLOG SAYA..TERIMA KASIH.

Thursday, February 18, 2016

Post #61 Resipi Kek Batik Tanpa Telur

Bismillahirrahmanirahim. 


Hoyey..akak jumpa resipi ni dari blog Puan Noor. sungguh mudah resipinya. Bahan tak banyak, dan paling best tak guna telur pun.

KEK BATIK MILO
Bahan nya200 gm milo250 gm mentega1/2 tin susu pekat manis1/2 peket roti meriesedikit serbuk koko
Cara nya1.  Cairkan mentega.2.  Masukkan milo dan serbuk koko dan kacau sehingga sebati dan tutup api.3.  Patahkan biskut merie masukkan dalam adunan dan kacau perlahan-lahan.4.  Bila dah sebati tuangkan adunan dalam bekas yang telah di lapis plastik.5.  Tekan dengan senduk kayu supaya adunan padat.6.  Taburkan dengan serbuk milo di atas nya dan boleh lah di sejukkan selama 2-3 jam7.  Kek batik kita sudah boleh di potong dan di nikmati.

Insha allah hujung minggu ni akak nak cuba buat. So, sementara tu simpan kat sini dulu resipi nye.

Anda boleh jugak terjah blog BICARA KAK NOOR, memang banyak resipi kat dalam tu.


 Terima Kasih Sudi Singgah. ~ Eeta.Sams ~
Post a Comment